Privacybeleid

De bescherming van uw persoonsgegevens is voor ons zeer belangrijk.

Laatste update: 22 januari 2020

Dit privacybeleid beschrijft de manier waarop Cetim SA uw persoonlijke gegevens verwerkt wanneer : (i) u ons verzoeken om informatie of offertes stuurt of (ii) u gebruik maakt van diensten aangeboden door Cetim SA (onze"Diensten ").

Het bevat ook informatie over de persoonsgegevens die wij kunnen verwerken in het kader van de verlening van de Diensten.

1. DOEL VAN DIT BELEID

Dit Privacybeleid (het"Privacybeleid ") beschrijft onze aanpak van de verwerking van uw persoonsgegevens die wij verzamelen en de doeleinden van een dergelijke verwerking. Het beschrijft ook uw rechten met betrekking tot onze verwerking van uw persoonsgegevens.

Het is bedoeld om u in staat te stellen weloverwogen beslissingen te nemen over het gebruik van de Site en onze Diensten en/of om te begrijpen hoe wij uw persoonsgegevens zullen verwerken in de loop van de levering van onze Diensten. Neem even de tijd om het te lezen.

2. WIE ZIJN WE, WAT DOEN WE?

Cetim SA biedt bedrijven ondersteunende diensten aan zoals naamonderzoek, creatie van een logo of een grafisch charter, ontwerp van een website, fotoshooting, enz. Onze diensten zijn gereserveerd voor volwassenen.

3. HOE KUNT U CONTACT MET ONS OPNEMEN?

Als u vragen hebt over dit Privacybeleid of de uitoefening van uw rechten op grond van dit Privacybeleid, kunt u contact met ons opnemen via :

  • ons een e-mail te sturen naar het volgende adres: info@cetim.be; of

  • stuur ons een brief naar het volgende adres Cetim SA, Terhulpensteenweg 181, 1170 Brussel, België

4. WELKE PERSOONSGEGEVENS VERZAMELEN WIJ EN WAAROM?

Het is mogelijk dat wij uw persoonsgegevens moeten verzamelen in het kader van verzoeken om informatie die u ons toezendt of voor de uitvoering van onze diensten.

In dit verband kan u worden gevraagd ons de volgende informatie te verstrekken:

  • uw volledige naam en functie ;

  • uw contactgegevens (d.w.z. telefoonnummer, e-mailadres en postadres);

  • uw betalingsgegevens;

  • Relevante informatie die vereist is op grond van de "ken-uw-cliënt"-regelgeving of de regelgeving tegen het witwassen van geld, en in het kader van de procedures voor de intake van nieuwe cliënten. Dit kan onder meer inhouden dat bij het aangaan van de relatie en soms op regelmatige basis gedurende onze relatie met cliënten, bewijs van de herkomst van de middelen wordt verlangd en/of verkregen van derden. Bronnen van verificatie kunnen zijn: documentatie die wij van prospects vragen en/of het gebruik van online bronnen;

  • alle andere informatie die relevant is voor de verlening van de Diensten.

Deze gegevens worden uitsluitend en rechtstreeks bij u verzameld.

 Het hoofddoel van de verwerking van uw persoonsgegevens is :

  • uw identiteit te verifiëren;

  • onze Diensten te verlenen;

  • om nieuwe Diensten te verbeteren, te ontwikkelen en op de markt te brengen;

  • te reageren op verzoeken die u aan ons doet op de Site of in verband met onze Diensten;

  • te voldoen aan alle toepasselijke wetten, gerechtelijke bevelen of andere juridische processen, en de vereisten van regelgevende instanties;

  • om de contracten tussen ons en u uit te voeren;

  • om onze rechten, eigendom of veiligheid of die van anderen te beschermen, inclusief die van onze andere klanten en gebruikers van de Site of Diensten; en

  • alle andere bij wet opgelegde verplichtingen na te komen.

 Uw gegevens worden opgeslagen voor de duur van de contractuele relatie en voor een periode die in overeenstemming is met de toepasselijke regelgeving.

5. HOE GEBRUIKEN WIJ UW PERSOONLIJKE GEGEVENS?

Wij kunnen uw persoonsgegevens voor de volgende doeleinden gebruiken

Onze diensten
De verzamelde gegevens worden verwerkt met het oog op de uitvoering van de opdracht die u ons hebt toevertrouwd, met uitsluiting van elk ander gebruik. Zonder deze gegevens zijn wij niet in staat uw verzoeken te verwerken en de Diensten, waar van toepassing, uit te voeren.

Bedrijfsbeheer en naleving van de wet
Voor legitieme bedrijfsdoeleinden gebruiken wij uw persoonsgegevens ook voor bedrijfsbeheer en naleving van de wet:

  • de naleving van onze wettelijke verplichtingen (met inbegrip van die jegens een toezichthoudende autoriteit of een bevoegde regelgevende instantie in verband met de verlening van juridische diensten, "know-your-client"- of anti-witwasverplichtingen, verplichtingen inzake belangenconflicten of soortgelijke verplichtingen, maar niet beperkt tot de instandhouding van een verplichte verzekering);

  • om onze rechten in de rechtbank te doen gelden;

  • de rechten van derden te beschermen; en

  • in de context van een zakelijke transactie, zoals een fusie, herstructurering of afstoting.

Mededelingen
Om u op de hoogte te houden van haar nieuws en nieuwigheden in verband met de Diensten, bereidt Cetim SA haar nieuwsbrief voor en verstuurt ze u deze per e-mail en/of per post. U kunt zich natuurlijk op elk moment uitschrijven door te klikken op de link "uitschrijven" onderaan elke e-mail of door contact op te nemen met Cetim SA:

  • per e-mail aan het volgende adres: info@cetim.be; of

  • per post naar het volgende adres Cetim SA, Terhulpensteenweg 181, 1170 Brussel, België

Cookies
Onze site maakt gebruik van cookies. Wij nodigen u uit ons cookiebeleid te lezen.

6. MET WIE WIJ UW PERSOONSGEGEVENS DELEN

Wij kunnen uw persoonsgegevens bekendmaken zoals hieronder beschreven, waar nodig en, indien van toepassing, met uw voorafgaande toestemming:

  • Ter verdediging van onze rechten: dit kunnen onze professionele adviseurs zijn, bv. advocaten en accountants; openbare of regelgevende instanties; verzekeringsmaatschappijen die dekking bieden voor beroepsaansprakelijkheidsverzekeringen; regelgevende instanties/belastingautoriteiten/vennootschapsregisters;

  • Voor aanvullende diensten, met name onze partners aan wie wij bepaalde diensten uitbesteden.

Buiten de hierboven opgesomde gevallen geeft Cetim SA uw gegevens niet door. Cetim SA geeft uw gegevens niet door voor commerciële doeleinden of voor enig ander gebruik.

Indien er bijzondere omstandigheden zijn waarin wij uw persoonsgegevens met andere partijen moeten delen om de Diensten op de meest efficiënte wijze te kunnen verlenen, zullen wij u vooraf om toestemming vragen.

Wij hebben van al onze dienstverleners en onderaannemers passende garanties gekregen met betrekking tot persoonsgegevens.

7. ONS GEBRUIK VAN COOKIES EN ANDERE TRACEERMIDDELEN

Wees u ervan bewust dat onze Site gebruik maakt van bepaalde Beacons, tracking files en andere technologieën. Zie ons Cookiebeleid.

8. OVERDRACHT VAN UW GEGEVENS

Cetim SA draagt geen van uw gegevens over, behalve aan haar service provider Squarespace, gevestigd in de Verenigde Staten.

Cetim SA gebruikt inderdaad het Squarespace-platform om haar website te hosten en te onderhouden. Squarespace stelt alles in het werk om te voldoen aan de wettelijke verplichtingen die van toepassing zijn op de bescherming van persoonsgegevens.

Het is PrivacyShield gecertificeerd. Dit is een zelfcertificatiemechanisme voor in de Verenigde Staten gevestigde bedrijven. Het Privacy Shield is door de Europese Commissie erkend als een passend beschermingsniveau voor persoonsgegevens die naar de Verenigde Staten worden doorgegeven. Voor meer informatie kunt u terecht op https://www.cnil.fr/fr/le-privacy-shield.

9. HOE LANG UW PERSOONSGEGEVENS WORDEN BEWAARD

Met betrekking tot bezoekers van de Site bewaren wij persoonsgegevens gedurende drie jaar vanaf de datum van onze laatste interactie met u en in overeenstemming met onze verplichtingen op grond van de Algemene Verordening Gegevensbescherming van de EU of gelijkwaardige wetgeving die elders in de wereld van toepassing is, of gedurende langere perioden indien wij daartoe verplicht zijn op grond van onze wettelijke verplichtingen of professionele vrijwaringverplichtingen.

In verband met de verlening van Diensten aan een cliënt bewaren wij persoonsgegevens voor de duur van de contractuele relatie en gedurende ten minste zes jaar vanaf de datum van onze laatste interactie met de cliënt en in overeenstemming met onze verplichtingen op grond van de Algemene Verordening Gegevensbescherming van de EU of gelijkwaardige wetgeving die elders in de wereld van toepassing is, of voor langere perioden indien wij daartoe verplicht zijn op grond van onze wettelijke verplichtingen of onze verplichtingen inzake beroepsaansprakelijkheid. Wij kunnen deze bestanden dan vernietigen zonder voorafgaande kennisgeving en zonder dat wij daarvoor aansprakelijk kunnen worden gesteld.

Wij kunnen persoonsgegevens wissen die alleen op korte termijn worden gebruikt, bijvoorbeeld voor specifieke marketingcampagnes.

10. VERTROUWELIJKHEID EN BEVEILIGING VAN UW PERSOONSGEGEVENS

Wij verbinden ons ertoe de veiligheid van de aan ons verstrekte persoonsgegevens te waarborgen en hebben een beleid inzake de veiligheid van informatiesystemen en passende technische regels en maatregelen ingevoerd om de persoonsgegevens onder onze controle te beschermen tegen ongeoorloofde toegang, wijziging, gebruik, openbaarmaking of onwettige vernietiging of onopzettelijk verlies.

Al onze partners en gegevensverwerkers (d.w.z. personen die uw persoonsgegevens namens ons verwerken voor bovengenoemde doeleinden), die toegang hebben tot persoonsgegevens en betrokken zijn bij de verwerking daarvan, zijn verplicht de vertrouwelijkheid van die gegevens te respecteren.

11. HOE U TOEGANG KRIJGT TOT UW GEGEVENS EN ANDERE RECHTEN DIE U KUNT HEBBEN

U hebt de volgende rechten met betrekking tot de persoonsgegevens die wij bewaren:

Uw recht van toegang
Op uw verzoek zullen wij u meedelen of wij uw persoonsgegevens verwerken en u zo nodig een kopie van die gegevens (samen met bepaalde andere informatie) bezorgen. Voor elk verzoek van uw kant om verdere kopieën kunnen redelijke kosten in rekening worden gebracht.

Uw recht op correctie
Indien de persoonsgegevens die wij over u bewaren onnauwkeurig of onvolledig zijn, hebt u het recht om correctie te vragen.

Uw recht op wissen
U kunt ons vragen uw persoonsgegevens te wissen of in te trekken in bepaalde omstandigheden, bijvoorbeeld wanneer wij ze niet langer nodig hebben of wanneer uw toestemming is ingetrokken (naargelang het geval).

Uw recht op gegevensoverdraagbaarheid
U hebt het recht om, in bepaalde omstandigheden onder de toepasselijke wetgeving, de persoonsgegevens die u ons hebt verstrekt (in een gestructureerd, algemeen gebruikt, machineleesbaar formaat) te verkrijgen en elders opnieuw te gebruiken of ons te verzoeken deze over te dragen aan een derde van uw keuze.

Uw recht om bezwaar te maken
U kunt bezwaar maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens, en wij zullen een dergelijke verwerking staken:
- indien een dergelijke verwerking is gebaseerd op het gerechtvaardigde belang van ons of van een derde partij om uw persoonsgegevens te verwerken, tenzij de verwerking in ons hogere gerechtvaardigde belang is; of
- in het geval van verwerking van uw persoonsgegevens voor marketingdoeleinden.

Uw recht op een digitaal testament
U kunt algemene of specifieke instructies geven over wat er na uw overlijden met uw persoonsgegevens moet gebeuren.

Uw recht om een klacht in te dienen bij een toezichthoudende autoriteit
Indien u bezorgd bent over een aspect van onze privacypraktijken, met inbegrip van de manier waarop wij met uw persoonsgegevens zijn omgegaan. U kunt contact opnemen met de Commission Nationale Informatique et Libertés. Voor meer informatie kunt u de volgende pagina raadplegen: https://www.cnil.fr/fr/cnil-direct/question/844. U kunt deze rechten uitoefenen per e-mail of per post op het volgende adres: https://www.cnil.fr/fr/plaintes; CNIL - 3 Place de Fontenoy - TSA 80715 - 75334 PARIS CEDEX 07.

12. VERZAMELING VAN INFORMATIE DOOR WEBSITES

De Site bevat links naar andere sites waarvan de informatieverzamelingspraktijken kunnen verschillen van de onze. Bezoekers worden verzocht het privacybeleid van deze andere sites te raadplegen. Cetim SA heeft immers geen controle over de informatie die wordt meegedeeld aan of verzameld door deze derden en kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de gegevensverzameling die op deze sites kan worden uitgevoerd.

13. WIJZIGINGEN IN DIT PRIVACYBELEID

Wij kunnen periodiek wijzigingen aanbrengen in dit Privacybeleid, met name om wijzigingen in ons beleid inzake gegevensverwerking weer te geven en/of om te voldoen aan wijzigingen in de toepasselijke wet- en regelgeving. Wij zullen u op de hoogte brengen van materiële wijzigingen in ons Privacybeleid door middel van een informatiebanner op de startpagina van onze website www.cetim.be die zal blijven staan totdat u ons gewijzigde Privacybeleid hebt gelezen en aanvaard.

Wij raden u echter aan dit Privacybeleid regelmatig te bekijken om te zien hoe wij uw persoonsgegevens gebruiken.

 URL-referentie: https://www.cetim/politique-de-confidentialite